Subject: Kooskõlastus: Strongman Champions League Estonia
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Fri, 14 Jun 2024 14:44:11 +0300

Tere

Palun kooskõlastust korraldatavale üritusele. Soovitakse jõge sulgeda 30 
minutiks.

tervitades

Lennart Puksa 
Tartu linnavalitsus | kultuuriosakond | peaspetsialist | 736 1355 | 
tartu.ee

Avaliku ürituse registreerimise teade 2024
Taotlus: 07.06.2024
 
Taotleja info
Nimi:
Ervin Toots
Isikukood:
39005092767
Taotluse sisu
Korraldaja on juriidiline isik:
Ei
Korraldaja kontaktandmed (e-post ja telefon):
[email-masked] +37253365799
Ürituse nimi:
Strongman Champions League Estonia
Ürituse toimumise koht (lisada liikumismarsruut skeemina):
Tartu, vabaduse puiestee, autovaba puiestee, Kaarsild.
Ürituse vorm (spordivõistlus, kontsert, etendus, laat, vm):
spordivõistlus
Ürituse sisu:
Rammumeeste meistriteliiga tuleb Eestisse oma ühte etapp võistlust tegema. 
12 maailma tugevaimat rammumeest võistlevad Tartus. Üritus on 
pealtvaatajatele tasuta.
Kaarsillal toimub esimene ala, Laev Jõmmu tõmbamine. Tasku keskuse poolne 
Kaarsilla ülekäigu osa oleks selleks ajaks ca 30minutiks kinni. Mõlemal 
pool on ürituse abimehed kes piiravad seal liikumist, teine pool 
Kaarsillast oleks avatud inimestele ülekäiguks. Võistleja istub Kaarsilla 
keskel ülekäigu kohal maas puidust alusel millel on ka kaks jalatoe kohta. 
Võistleja käes on köis mis ei ole Kaarsillal kinnitatud, köis läheb otse 
laeva külge, mis on ca 30meetrit sillast eemal. Võistleja tõmbab köiega 
laeva silla poole umbes 15m ning siis läheb laev tagasi alguspunkti uue 
võistleja jaoks.
Eeldatav osavõtjate koguarv (osalejate ja publiku koguarv):
400
Ürituse toimumise kuupäev(ad):
20 juuli 2024
Ettevalmistusaeg:
Ettevalmistus võistluseks algab 20 juuli kella 08:00 ajal. Aedade 
paigaldus, elementide kohale toomine.
Alguse kellaaeg:
16:00
Lõpu kellaaeg:
21:00
Koristusaeg:
21:00
Ajavaliku põhjendus, kui üritus toimub ajal, mil kehtivad kõrgendatud 
piirangud müra ja valgusefektide suhtes:
 
Inventari (lava, tribüün, telk vms) paigaldamine:
Jah
Inventari kirjeldus ja mõõdud (lisada inventari asendiplaan):
Kasutada Tartu autovaba puiesteel olevaid varjusid, sportlaste puhkealas. 
Võistlusplats 20x30m piiratud 1,1m kõrgete aedadega.
Võistlusplatsil kasutatakse õla surumiseks masinat, mis on 3x2m suur ning 
kaalub umbes 200kg, 200kg karusselli ehitis. kus keskelt tuleb post 3cm 
eemale, mida võistleja ringi ratast tassib, 6 astmeline kahepoolne trepp, 
kuhu peale võistlejad tõstavad 4x250kg pommid. pommid võetakse alla väikse 
tõstuk laaduriga, mis seisab ala kõrval. Tõstmiseks on ka raam kuhu peale 
tuleb võimalusel väike kahe kohaline iglusaun mida võistleja tõstab 
korduste peale maast üles. raami suurus 3x2m. Raskuste alla pannakse 
kummimattid, et välistada pinnase kriipimist.
Välitualettide paigaldamine:
Ei
Jäätmekonteinerite paigaldamine:
Ei
Reklaami või muu teabekandja eksponeerimine:
Jah
Reklaami/teabekandja kirjeldus (lisada illustreeriv kujutis):
Spordivõistluste toetajate bännerid võistlusareenil.
Liikluse / parkimise ümberkorraldamise või tänavate sulgemise vajadus:
Kaarsillal toimub esimene ala, Laev Jõmmu tõmbamine. Tasku keskuse poolne 
Kaarsilla ülekäigu osa oleks selleks ajaks ca 30minutiks kinni. Mõlemal 
pool on ürituse abimehed kes piiravad seal liikumist, teine pool 
Kaarsillast oleks avatud inimestele ülekäiguks.
Emajõel liikluse sulgemine 16.00.-16.30 Kaarsilla ja Rahu silla vahel, kui 
toimub Jõmmu tõmbamine.
Turvateenuse osutamine:
Jah
Turvateenuse osutaja ja kontaktandmed (lisada turvaplaan):
Turvalisust tagavad kohapeal olevad abimehed kes aitavad võistlusplatsi 
üles seada ning hoolitsevad alade ettevalmistuse eest.
Pürotehnika kasutamine:
Ei
Kaubandustegevuse korraldamine:
Ei
Tasuta toitlustamine või tasuta toidu/joogi pakkumine:
Ei
Helitehnika kasutamine:
Jah
Helitehnika kirjeldus (märkida võimsus):
arvuti, kaks 1m-1,5m suurust kõlarit, kaks mikrofoni
Elektri kasutamine linna võrgust:
Jah
Elektri vajaduse kirjeldus (võimsus, kaablid, pistikupesad):
muusika laskmiseks ja mikrofonide kasutamiseks tarvidus ainult
Muud olulised andmed (nt üritust teenindava transpordi ajutine parkimine 
Raekoja platsil jms):
Sportlased tulevad võistluspaika bussiga, mis viib nad autovabapuiestee 
lähedusse.
Keskkonnahoidlike nõuete täitmine
Keskkonnahoidlike sündmuste korraldamise juhendi minimaalseid nõudeid on 
korraldajatel täita kohustuslik. Palun kirjutage, kuidas plaanite enda 
ürituse raames keskkonnahoidlikust igas alljärgnevas kategoorias tagada 
(lähtudes vähemalt iga teema miinimum nõuetest). Lisainfo ja abimaterjalid 
on leitavad siit
Kategooria: Materjalid ja ostud
Miinumunõuded:
1) Nimekaardid, käepaelad, sildid ja muud trükitavad materjalid (nii 
materjalide disain kui ka valik) peavad olema korduskasutatavad.Tehke 
esemete tagastamine külastajale lihtsaks ja selgelt arusaadavaks.
2) Meenete, kingitustena ei jagata ühekordse kasutusega asju, v.a toit.
3) Sündmuse läbiviimiseks vajaminevad esemed peavad olema 
korduskasutatavad.
 
Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
müüdavaid tooteid ei ole
Kategooria: Toitlustus, veekasutus
Miinumunõuded:
1) Kasutage alati korduskasutatavaid nõusid, söögiriistu ja 
serveerimislahendusi
2) Ühekordsete joogikõrte, segamispulkade(sh ka puidust) ja 
kokteilikaunistuste kasutamine ei ole lubatud.
3) Toitude ja toitlustajate valikul veenduge, et vähemalt üks pakutav roog 
on 100% taimne (vegan). Toidule keskendunud sündmustel kaasake vähemalt 
paar täistaimseid roogi pakkuvat toitlustajat.
 
Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
koha peal olemas sportlastele vee ja energia pudelid mis peale kasutust 
toimetatakse vastavasse prügikasti. Koha peale paneme eraldi prügikotid 
tähistatult nii Taara kui Segaolme ning võistlejad saavad eelneva õpetuse 
kuhu prügikasti miski läheb.
Kategooria: Jäätmekäitlus
Miinumunõuded:
1) Jäätmete liigiti kogumine peab olema korraldatud nii sündmuse 
osalejatele, korraldajatele kui ka kauplejatele.
2) Külastajatelt jäätmete kogumise liigid sõltuvad sündmuse iseloomust. 
Kindlasti tuleb koguda eraldi pakend, biojäätmed, panditaara ja 
segaolmejäätmed. Sündmusel kasutatakse jäätmekonteinerite tähistamiseks 
kindlaid tähistusvärve.
3) Liigiti kogutud jäätmed tuleb üle anda jäätmekäitlejale liikide kaupa, 
paludes käitlejalt raportit kogutud kaalu ja ringlussevõtu osakaalu kohta. 
Segaolmejäätmete osas küsige kogutud jäätmete kaalu ja käitlusviisi.
 
Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
võistlusplatsil tekkivad jäätmed on tühi taara peamiselt, kaasa võetakse 
erinevad prügikotid et saaks sorteerida võistlusplatsil, sportlaste poolt 
tarbitavast võimalikud tekkinud jäätmed.
Kategooria: Transport
Miinumunõuded:
1) Külastajatele tuleb jagada infot erinevate transpordivõimaluste kohta, 
mis on alternatiiviks üksi autoga tulemisele. Igale infokandjale, 
promomaterjalile ja sündmuse kirjeldusele lisada soovitus tulla sündmusele 
ühistranspordiga, rattaga või jalgsi.
2) Sündmuse toimumiskohas peab olema rataste lukustamise võimalus. Kui 
seda sündmuse alal ei ole, tuleb luua ajutine rattaparkla.
 
Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
transport on Hotel Tartu juurest autovaba puiestee lähistele, kasutatakse 
ühte bussi.
Kategooria: Energia, ressursitõhusus
Miinumunõuded:
1) Reguleerige energia kasutamist. Mitmepäevase sündmuse külastajate 
välisel ajal viige elektrikasutus toimumispaigas minimaalseks viisil, mis 
ei takista sündmuse toimumist.
2) Eelistage püsiva elektriühenduse lahendusi, kui sündmuse toimumispaik 
seda võimaldab.
3) Vältige ressursside raiskamist. Korraldaja peab sündmuse ajal ja järel 
jälgima, et ei tekiks ressursi kadu.
 
Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
võistlus toimub ühel päeval ja kestvus on 4-5 tundi, energia kasutus on 
arvutist kõlaritesse muusika laskmine.
Kategooria: Arvestamine ümbruskonna ja kogukonnaga
Miinumunõuded:
1) Sündmuse territoorium peab pärast sündmust jääma sama heasse seisukorda 
kui enne seda.
2) Maastikule tekitatud kahju tuleb heastada.
3) Ümberkaudsete kinnistute omanikke teavitatakse toimuvast üritusest 
vähemalt üks nädal varem.
4) Kõrgema kategooria (F3 ja F4) ilutulestikku ei ole lubatud kasutada. 
 
Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Kahju ei tehta territooriumile, kõik mis võiks tekitada pinnasele kahju on 
kaetud kummimattidega.
Kategooria: Kommunikatsioon
Miinumunõuded:
1) Keskkonnahoiuga seotud reeglid peavad külastajatele olema edastatud ja 
avalikult kättesaadavad vähemalt nädal enne sündmust.
2) Partneritele peavad keskkonnahoiuga seotud reeglid olema edastatud 
kirjalikult koostöökokkulepete sõlmimisel või piisavalt varakult enne 
sündmuse toimumist, et neil oleks võimalik keskkonnahoiu reegleid 
täielikult täitma.
3) Selgitage külastajatele ja partneritele keskkonnareegleid ning 
-juhiseid ka kohapeal sündmuse ajal.
 
Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Toimub pidev koostöö Tartu Linna ning spordivõistluse korraldusega.
Täitja kontaktinfo
Nimi: Ervin Toots
E-post: [email-masked]
Telefon: +37253365799

Kinnitan esitatud andmete õigsust.
Käosolevas teates märgitud avaliku ürituse korraldajana olen teadlik Tartu 
Linnavolikogu määrusest nr 60 "Avalike ürituste korraldamise ja pidamise 
nõuded" tulenevatest nõuetest.